top of page

Hakkımda

2003 yılında biten lisans eğitimimin ardından farklı eğitim kurumlarında ve Sosyal Hizmetlerde çalışma imkanı buldum. Çalıştığım her kurumda, yardım etmeye çalıştığım her insanda, yaptığım işin ne kadar önemli ama aynı zamanda ciddi ve zor olduğunu fark ettim. Kendimi bu zor işe ehil hale getirmek için İstanbul Bilgi Üniversitesi klinik psikoloji yüksek lisans Programına 2008 yılında başvurdum ve burslu olarak kabul edildim.  2011 yılında danışmanlığını Hanna Nita Scherler'in yaptığı varoluşçuluk ve ilişkisel psikanalizin entegresyonu konulu çalışmamla mezun oldum. 

 

Mezun olduktan sonra da kendimi geliştirmeye devam ettim ve aşağıda detayını bulabileceğiniz 1000 saati aşkın eğitim ve süpervizyon aldım. Son olarak da Narrative Terapinin dünyadaki merkezi olarak kabul edilen Dulwich Center'ın 2 yıllık yoğun programını bitirdim ve Narrative Terapist ünvanını kazandım. Ardından Narrative Terapi alanında da daha fazla ilerlemek için Dulwich Center ile University of Melbourne'nün ortak programı olan "Masters in Narrative Therapy and Community Work" yüksek lisansını tamamlayarak ülkemizden bu konudaki ilk yüksek lisans yapan kişi oldum. Son olarak dört yıl süren EFTA onaylı aile ve çift terapisi eğitimini bitirdim. Bütün bu eğitimlerin ardından psikoterapiye bütünleştirici bir gözle bakmaya başladım. ​Halen bu bakış açısı ile narrative (öyküsel) terapi ve aile terapileri yaklaşımlarını entegre ettiğim psikoterapi çalışmalarıma devam ediyorum. 

 

Hasan Kalyoncu ve Bahçeşehir Üniversitelerinin Psikoloji ve Psikolojik Danışmanlık Rehberlik bölümlerinde lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dersler verdim. 2022 yılında Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümündeki doktora çalışmamı tamamladım.  Çevrimiçi bağımlılıklar konusunda Yeşilay'da, Dulwich Center'ın Türkiye'de düzenlediği Narrative Terapi Eğitimlerinde ve İlişki Psikoterapileri Enstitüsünde eğitim vermeye devam ediyorum. 

Eğitim Bilgilerim
 
 
 
 
 
 

Doktora (2015- 2022)    

     Marmara Üniversitesi - Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlilk  

Yüksek Lisans (2018-2019)             

     University of Melbourne- Narrative Therapy and Community Work

Yüksek Lisans (2008- 2011)              

     İstanbul Bilgi Üniversitesi - Klinik Psikoloji

Lisans (1999- 2003)                       

      Marmara Üniversitesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Narrative terapi, çift ve aile terapisi, online bağımlılıklar, ilişki ve bağlanma sorunları, travma, ergenlik çağı ve sorunları, toplumsal çalışmalar, nitel araştırmalar, koruyucu ruh sağlığı uygulamaları

Yapılan Stajlar
 
 
 
 
 

Ekim 2009- Mayıs 2011          Bilgi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Birimi ve Merkezi 

Ekim 2009- Haziran 2010       Cerrahapa TF Konsultasyon Liyezon Psikiyatrisi  A.B.D.

Ekim 2010 – Haziran 2011       Cerrahapa TF Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı A.B.D.

Aldığım Kurslar ve Eğitimler:
 
 
 

 

Çeşitli Terapi Yaklaşımları İle İlgili Eğitim ve Workshoplar

Narrative Terapi, 

Dulwich Center, David Newman, Radhika Santhanam, Poh Lin Lee, Sekneh Beckett,Mark Hayward, 

250 saat, Eylül 2014- Eylül 2016

Narrave Terapinin teorik temelleri, temel becerileri, uygulama örnekleri ve süpervizyonu

 

​​Grup Psikoterapisi Temel İlkeleri Eğitimi, 

Dr. Anne McEneaney, 26 Saat, 24-27 Ağustos 2015

Grup psikoterapisinin tarihsel geçmişi, teorileri, sistem teorisi olarak grup, değişik gruplardaki liderlik rollerini tanımak, grup terapisindeki iyileştirici faktörler

Grup Terapisi,

Doç.Dr.Hanna Nita Scherler,26 saat, Şubat 2012-Mayıs 2012

Grup terapisinin teorik ve pratiğini edinmek

Psikanalizden Dinamik Psikoterapilere,

Psikanalist Yavuz Erten, 2 yıl, Kasım 2007 –  Haziran 2009        

Psikanalizden başlayarak Dinamik terapilerin kuramsal temelleri ve pratiği

Psikanalize Giriş Seminerleri Vaka Çalışmaları ,

Psike İstanbul,  28 Saat,  Kasım 2013-   Mayıs 2014

Psikanalitik açıdan vaka çalışmalar

Bilişsel Davranışçı Terapi, Prof. Dr. Hakan Türkçapar, 40 Saat, Temmuz 2009

Temel Beceriler, Depresyon, Panik Bozukluk – yaygın Anksiyete, OKB ve Sosyal Fobi Özgül Fobi, Sınav Ank, Somatoform Bozukluklar, Kişilik Kuramları

Cognitive Behavioural Therapy: Theory and Techniques,Bilgi Üniversitesi Klinik Psikoloji Y.L.P, Dr.Ayten Zara PAGE

24 saat   Şubat 2008-  Haziran 2008

Bilişsel Davranışçı Terapinin teori, prensip ve teknikleri, bilişsel yapıların ve davranışların değerlendirilmesi, tedavi planlarının yapılması ve tekniklerin uygulanması

Varoluşçu Psikoterapist Olmak,Varoluşçu Akademi,Prof. Dr. Emmy Van Deurzen, 6 saat  01 Ağustos 2015

Varoluşçu psikoterapinin temelleri ve terapide fenomenolojik olarak çalışma

​Gestalt Bakış Açısına Giriş: Temel Kavramlar ve Metodoloji, 

Doç.Dr.Hanna Nita Scherler, 63 Saat, Eylül 2012- Mayıs 2014

Gestalt terapinin kavramları ve uygulama becerileri

Gestalt Yaşantı Grubu, 

Doç.Dr.Hanna Nita Scherler, 60 saat, Ocak 2013- Mayıs 2014  

Gestalt terapi yönelimli terapi grubu

Gestalt Terapi Praktikum,

Doç.Dr.Hanna Nita Scherler, 24 saat, Ekim 2014- Mayıs 2015

Gestalt terapi uygulamasının grubun içinde gerçekleştirilmesi ve süpervizyonu

Contacting & Expressing: Gestalt Awareness Therapy, Christina Price, 9 Saat 4-5-6 Kasım 2013

Gestalt Awareness Practice, with its Contact & Expression functions

Dreaming, Conflict in Gestalt Therapy,Lester Wyman,Ph.D. 2 gün 6 saat, 22 Şubat 2013

Gestalt terapide rüya ve çatışma

​EMDR Birinci Düzey Eğitimi ve Süpervizyonu,

DBE, Emre Konuk, Ümran Korkmazlar, 61 saat, Aralık 2014

EMDR tekniği ile travma sağaltımı

HKU Psikoterapi Yaz Kampı, 

Prof.Dr. Jaswant Guzder, Sadeq Rahimi, Radhika Santhanam, 60 Saat, 24 Haziran- 04 Temmuz 2013

Bağlanma Teorisi ve Terapisi, Çocuk ve Aile Temelli Değerlendirmeler ve Terapiler,

Psikanalizde Yeni Yaklaşımlar, Öyküsel Terapi

Davranış Bilimleri Enstitüsü Mesleğe Hazırlık Programı,

Davranış Bilimleri Enstitüsü, 125 saat, Ekim 2006- Şubat 2006

Temel yardım becerileri, Gestalt grup terapisi, canlı süpervizyon ve çeşitli konularda seminerler

Çift-Aile ve Çocuk-Ergenlerle İlgili Eğitim ve Workshoplar

Çift ve Aile Terapisi, İlişki Psikoterapileri Enstitüsü,

Eylül 2015 - Eylül 2019 (700 Saat)

Farklı çift ve aile  terapisi okullarının teori ve uygulamaları, süpervizyonu. Eğitimciler:

Nuşin S.Baydemir, Çiğdem Toksoy,Şahika Yüksel, Eda Arduman,Sibel Erenel, Emine Z.Kılıç,Çiğdem Alper, Behiye Alyanak,Rukiye Hayran, Yudum Akyıl,Neşe D.Yüksel, Beyhan Coşkun,Neylan Özdemir,Fatma T.Reid

Psikocinsel Eğitim Atölyesi, 

Tavistock Center for Couple Relationships- TCCR), Jane Seymour, 50 Saat, Kasım 2013 - Mayıs 2014    

Cinsel İlişki Nasıl Ele Alınmalı: CinselSorunların Çift İlişkisine Etkisinin İncelenmesi ve cinsel sorunların çift terapisi ile ele alınması

   

Aile Dayanıklılığını Güçlendirme, 

Prof.Dr.Froma Walsh ve Prof.Dr.John Rolland, 18 Saat, 15-16-17 Kasım 2013

Aile Dayanıklılığı Çerçevesi ve Uygulamaları, Travma ve Kayıpta Aile Dayanıklılığı, Çoklu sorunlu ailelerde ve Risk Altındaki Gençlerde Aile Dayanıklılığını Güçlendirme

Riskli Ergenlerle Çalışmak: Çözüm Odaklı Terapi Yaklaşımı,

Matthew D. Selekman, 15 Saat, 24-25 Ocak 2015

Kendine zarar veren ve suça bulaşan ergenlerle kısa süreli çözüm odaklı terapi yaklaşımının uygulanması

“İsrail’de Sosyal Hizmetler ve Çocuklar” üzerine İsrail’e Gözlem Ziyareti, 4 gün, 16 - 20 Haziran 2008

SHÇEK İstanbul İl Md. ve MASHAV (İsrail Dış İşleri Bakanlığı Uluslararası İşbirliği Merkezi) Haifa İsrail
İsrail’deki çocuk koruma sisteminin bakanlık ve kurumlar düzeyinde incelenmesi ve işbirliği çalışması, travmaya maruz kalmış çocuklara yönelik terapi yaklaşımları, gönüllülük faaliyetlerinin yönetilmesi, risk altındaki gençlerle çalışmak

 

                      

​​​​Developmental Social Neuroscience,

Prof.Dr.Barış Korkmaz, 28 Saat,  Şubat 2013- Mayıs 2013

Beyin yapısı ve işlevleri, nörobilimsel olarak sosyal gelişim ve sorunları

SHÇEK Çalışanı Psikologlar ve Sosyal Çalışmacılara Yönelik Mesleki Eğitim Programı, Türk Psikologlar Derneği - Hollanda Konsolosluğu MATRAKAP Programı, 65 saat, Mart 2009- Mayıs 2009

Aile ve çocuk değerlendirmesi, travmatik yaşantılar, oyun terapisi, çocuk ve ergenlerde BDT, kurum bakımının etkileri, bağlanma ve benlik gelişimi

Okullarda Pozitif Davranış Geliştirme Projesi, 

PREP,  Kl.Psi. Deniz Yücelen,  Uzm.Psk.Dan. Belgin Yağlıtaş, 20 Saat, Kasım 10- Ocak 11

Okullarda zorbalığın önlenmesi ve pozitif davranışın geliştirilmesinde öğretmen ve öğrencilerin farkındalığının arttırılmasına yönelik bilgilendirme ve grup çalışması

​​

Çeşitli Test ve Değerlendirme Teknikleriyle İlgili Eğitim ve Workshoplar

Tematik Algı Testinin (TAT) Psikanalitik Yorumu,

RPTD- Doç.Dr. Tevfika Tunaboylu İkiz, 20 saat,  Eylül 2012-  Şubat 2013

Psikanalitik bakışla Tematik Algı Testinin psikanalitik yorumu

 

​Rorschach Testinin Psikanalitik Yorumu,

RPTD- Doç.Dr. Tevfika Tunaboylu İkiz, 2 yıl, Eylül 2010- Mayıs 2012

Psikanalitik bakışla patoloji ve Rorschach Testinin psikanalitik yorumu

 

Therapeutic Assessment of Psychological Trauma, Stephen E. Finn – Barton Evans, 6 saat 15 Temmuz 2014

Psikolojik travmanın Rorschach testi ile değerlendirilmesi ve geri bildirim verilmesi ile sağaltımı

Rorschach Testinin Bütünleşik EXNER Yorumu,Yrd. Doç. Zeynep Çatay, İstanbul Bilgi Üniversitesi,

Şubat 2009- Haziran 2009

Bilişsel bakış açısıyla Rorschach testinin yorumlanması

​​WISC-R,WAIS,Gestalt Bender, Yrd. Doç. Zeynep Çatay, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Eylül 2008- Ocak 2009

Çocuk ve yetişkinlerin bilişsel becerilerin değerlendirilmesi

 
 
 
20181103_135758.jpg
bottom of page